Colònies al parc del Montnegre i Corredor

Com cada any amb el nostre grup, sortim un cap de setmana per gaudir de més temps per estar junts fent el que ens agrada, caminar i xerrar.
Hem triat El Corredor per fer un bany de bosc i a fe de Déu que ho hem aconseguit.
El dissabte dia 25, vam fer una ruta circular sortint de la masia de Can Bosc del s.XVl, seguint els indicadors SL-C80. El recorregut passa pel pou de glaç de Can Bosc, Can Miloca, baixa pel Torrent de Cal Firenes i a mitja pujada trobem el Dolmen de Ca l’Arenes , sepulcre megalític de 5000 anys. Seguim pujant i a poca estona veiem el Pi Cargolat. Abans d’arribar al Santuari del Corredor ens aturem a la pedrera. Després de dinar i descansar una mica, reprenem el camí de tornada. Ens aturem a la Font del Grèvol i al Mirador del Corredor, la vista és espléndida. Recollim el grup a Can Bosc quan fa un bon xàfec.
Tornem a la casa de Colònies Castell Vell, sopar i dormir.
L’endemà diumenge dia 26, sortim en direcció Vallgorguina per fer la ruta del Dolmen de la Pedra Gentil. El camí és agraït, va pujant poc a poc cap a Can Clarens, el Bosc de la Puig, Can Pradell de la Serra, una de les moltes masíes impressionants que té aquesta zona. Continuem per la pista fins el petit turó on hi ha el Dolmen de la Pedra Gentil, la construcció megalítica més singular d’aquest entorn. De retorn a Vallgorguina ens aturem primer per veure l’alzina monumental El Suro d’en Duran. La baixada fins El Pla del Forn és sens dubte el millor bany de verd de tot el dia.
Tornem cap a la casa de colònies, dinar i marxar amb les piles ben carregades.