Colònies 2018 a la Cerdanya

Aquest any hem anat de colònies a la Cerdanya, a la casa Can Ribals de Martinet de Cerdanya. Pel camí  esmorzem al poble de La Rodonella,  passat Cercs, abans del Túnel del Cadí. Aviat arribem a la casa on hi deixem les bosses i reorganitzam els cotxes per anar fins a l’àrea recreativa de la font de Pollineres, al peu dels estanys de la Pera, la nostra destinació. Comencem a caminar per la pista per evitar-nos la pujada del camí del mig del bosc i del riu. El temps ens acompanya, fa caloreta però és agradable.
Arribem al primer estany i gaudim del paisatge, de les flors i de l’aigua fresqueta. Continuem fins el segon llac on dinem, reposem i ens refresquem els peus. El lloc és preciós i en aquesta època de l’any està exhuberant d’aigua, de verd i de flors. Baixem pel camí del riu del Molí pel mig del bosc passant per salts d’aigua i travessant el riu diverses vegades sense cap problema. A l’arribar a baix trobem la taula parada amb l’obsequi de la M.Àngela de meló i coca, que reguem amb cava fresquet que ha portat la colla.

Després anem a fer un tomb per Puigcerdà fent una volteta pel llac i els seus carrers comercials plens d’animació i de paradetes de diferents productes. Sopem, fem discoteca i xerrem aprofitant la fresqueta de la nit a les tauletes de fora i cap a descansar.
Al matí esmorzem molt bé i ens dirigim cap el poble de Músser i el bosc de Rocaviva. La guia ens ensenya les diferents pedres esculpides i el seu significat espiritual, un laberint màgic que combina art i natura. És un conjunt de més de 600 roques que han estat picades per l’escultor Climent Olm dia a dia, durant prop de trenta anys i que presenta formes realment originals. És a cavall entre l’Alt Urgell i la Cerdanya. Ens ha sorprès i ens ha agradat a tots. Tornem a dinar a la casa. Mengem una boníssima cassola d’arròs i amb les piles carregades tornem cap a casa. En total hem sigut 24 ganàpies. Fins l’any que ve!