Castell de Saburella i Vallespinosa

Avui hem fet una ruta circular. Hem sortit de Vallespinosa (Pontils) a 630 m, amb força fred, 3º!!. Esmorzem per agafar forces al porxo de l’església de Sant Jaume i comencem a caminar en direcció al castell de Saburella. És una ruta assenyalada de la Serra de Selmella, però que té força trencalls i es recomana fer-la seguint un track. El camí el trobem ple de bassals amb un bon gruix de gel i també observem caramells d’aigua tots glaçat

s. Al cap de poc ha sortit el solet i s’hi ha estat bastant més bé. El caminet que puja a Saburella estava enfarinat per la neu i glaçat i s’havia d’anar en compte. Arribem al castell de Saburella i gaudim de bones vistes de la conca del Gaià. De tornada creuem el camí que porta al castell de Selmella i xino-xano de baixada  tornem a Vallespinosa. És un recorregut assequible que no arriba als deu quilòmetres. Dinem al mateix lloc que hem esmorzat amb un bon solet i després de dinar encara aprofitem per fer un tomb pel bonic poble i pugem a les restes del castell i l’ermita romànica de Santa Maria,  a tocar del castell. Hem estat 20 persones que no ens espantem de res!